Drømmehave
Bent Vangsøe Natursten A/S
CVR-nr: 25676815
Fynsvej 8, 5500 Middelfart
info@drømmehave.dk
+ 45 70 20 18 21
Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra Drømmehave (Juridiske navn, Bent Vangsøe Natursten A/S, I følgende omtalt Drømmehave). Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Drømmehave.
1. Betaling
Alle priser der fremgår på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms og eksklusiv leverings- og emballage omkostninger.
Drømmehave tager imod online betalinger med; Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard og MobilePay. Vi pålægger ikke dit køb nogle former for transaktionsgebyr.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Betalingen af ordren bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes medmindre senere betaling er aftalt eller fremgår af din ordre.
Drømmehave benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger, hvilket betyder, at forbindelsen er helt sikker.
2. Levering og transport
Vi leverer kun varer inden for Danmark. Leveringstiden for din ordre er normalt 1-3 hverdage. Ved bestilling i weekend og helligdage sendes varen afsted første hverdag. Ved bestilling på hverdage inden kl. 11.30, bliver varen sendt samme dag.
Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, giver vi dig besked på mail.
Leveringen sker via Drømmehaves eksterne vognmænd, som vil ske efter aftale.
Levering er kun til brofaste øer (med undtagelse af Bornholm ved levering til kantsten af egne lagerførte varer). Der kan gives særlig pris for levering til ikke-brofaste øer eller leveres til færgeleje på fastlandet.
Ansvar for levering
Kunden har ansvar for at en lastbil har adgang til den oplyste leveringsadresse. Særligt i sommerhusområder med små og smalle grusveje, samt markveje kan komplicere leveringen - kontakt venligst kundeservice for hjælp her.
I tilfælde, hvor chaufføren har måtte opgive levering, dækker kunden returneringsomkostninger, med mindre andet er aftalt.
Levering af varer fra Drømmehave anses for sket, når kunden har modtaget vare(r), aflæsset på aftalte leveringsadresse.
Levering af bolig- & indretningsartikler
Ved levering af boligartikler, som f.eks. møbler, tæpper, vaser osv., sker det som udgangspunkt med GLS. Varerne pakkes inden for 1-2 hverdage. Kunden gives besked og modtager Track & Trace, hvor varen kan følges. Kan varen ikke pakkes i en almindelig pakke, sendes den i stedet med fragtmand, som leveres til kantsten.
Leveringstyper
Varer leveres som udgangspunkt kun til kantsten med almindelig lastbil (sættevogn), medmindre andet er angivet. Der skal være kørefast underlag, såsom asfalt/fliser. Dvs. at der kan ikke leveres over hæk eller køres over løst underlag, som f.eks. perlegrus, græs eller lignende.
Ønskes levering af varerne ind på grunden, tilvælges dette eller der bedes om særskilt tilbud herpå.
Du kan læse meget mere om vores leveringsformer her.
Risiko for varerne
Risikoen for varer bestilt hos Drømmehave overgår til køber ved levering. Er varen blevet beskadiget eller forringet under transporten, bedes det meddelt umiddelbart ved leveringen.
3. Retur og fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret til forbrugere på varer købt på vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, ligesom valg af transportør er dit eget. Vi er selvfølgelig behjælpelige med at finde dette.
Fortrydelse skal meldes til os senest 14 dage efter du har modtaget varerne.
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Meddelelsen kan gives pr. mail på info@drømmehave.dk, hvor du tydeligt skal oplyse om, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for produkter som vejer over 40 kilo, bl.a. belægningsprodukter, produkter i bigbag eller på paller og andre tunge varer. Udgifterne til returnering af disse varer afhænger af varens vægt og volumen. Du er altid velkommen til at kontakte os for at høre nærmere om prisen for netop din ordre.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1.000,00 kroner/ton inkl. moms.
Retur af bolig- & indretningsartikler
Ved returnering af boligartikler, som f.eks. møbler, tæpper, vaser osv. refunderes det fulde fakturabeløb, kunden dækker returomkostningerne.
Varens stand, når du sender den retur
Det er op til Drømmehave at vurdere varens stand. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, betragtes den som brugt og kan være af forringet værdi. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Refundering
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
4. Reklamation
I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på produkter. Reklamation gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamation skal meddeles til Drømmehave i rimelig tid efter varens modtagelse. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Reklamationen gælder ikke ved fejl eller skader, der skyldes forkert betjening af produktet.
Drømmehave dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Vi modtager ikke paller/pakker sendt på efterkrav.
Reklamationer sendes til nærmeste lager fra leveringsadressen efter aftale:
Fyrtårnvej 13, 2300 København eller Fynsvej 8, 5500 Middelfart.
Modtagekontrol
Vi anbefaler altid at udføre en modtagekontrol af dine varer ved modtagelse.Du opfordres til ved modtagelsen af dine varer, og inden varerne tages i brug, at sikre dig, at varerne er korrekte og mangelfri, herunder at antal/mængder stemmer overens med din faktura/følgeseddel.
Læs mere om modtagekontrol
Belægning- og naturstensprodukter
Granit og sten er et naturprodukt, og der kan derfor forekomme farve- og strukturforskelle. Dette er en naturlig del af materialet og giver ikke nødvendigvis anledning til reklamation. Tolerancer i størrelser og tykkelser forekommer. Der kan forekomme afvigelser på op til +/- 10 mm i forhold til opgivne mål og tykkelser.
Kløvede materialer kan have væsentlige tykkelsesforskelle, også i det enkelte emne. Samtidig er vægt og antal af varer i bigbags og kasser opgivet efter standardmål og derfor kun vejledende.
Alt efter sæsonen kan produkterne godt fremstå med jord og stenmel på, da de våde sæsoner gør at det let sidder fast på stenene. Det kan selvfølgelig fjernes med vand og er derfor ikke reklamationsberettiget.
Anvendes der ikke anbefalede lægge- eller fugematerialer, kan det betyde, at misfarvninger/påvirkninger ikke er omfattet af reklamationsretten.
5. Persondata- og cookiepolitik
Vores persondatapolitik fremgår af dette link.
Når du køber en varer og selv videregiver oplysningerne, modtager vi kundedata. Som dataansvarlig behandler vi dine personoplysninger sikkert og fortroligt. Dine personoplysninger bliver kun anvendt og opbevaret til de formål, de er samlet ind til.
Vi anvender tredjeparter til behandling af nogle af vores oplysninger blandt andet i vores fragthåndtering, som ikke er udviklet af Drømmehave. Vi har indgået databehandleraftaler med vores partnere som garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af personoplysninger.
Læs meget mere om vores cookiepolitik og tilret dine tilladelser ved at klikke her.
6. Ansvar, ansvarsbegrænsning og forsikring
Drømmehave er kun ansvarlig, hvis det følger af dansk rets ufravigelige regler.
7. Priser
Opgivne priser er baseret på de på tilbudstidspunktet/ordrebekræftelsestidspunktet gældende priser.
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Alle priser der fremgår på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms og eksklusiv leverings- og emballage omkostninger, såfremt andet ikke er aftalt.
Rabatkoder
Bemærk at rabatkoder ikke kan benyttes ved køb af gavekort. Rabatkoder kan ikke kombineres med andre koder, rabatter eller kampagner, medmindre andet er opgivet.
8. Klagemuligheder
Du kan sende en mail til info@drømmehave.dk eller ringe på 70 20 18 21, hvis du vil i kontakt med os, har spørgsmål eller vil indgive en klage.
Hvis du har en klage, og det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, vil du kunne benytte en af følgende muligheder for at klage:
- Center for Klageløsning, via klageportal v. Nævnenes Hus. Gå til klageportal.
- Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
- For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
- Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageportal. Gå til EU klageportal.
Ved indgivelse af klage, skal du oplyse/anvende vores mailadresse, info@drømmehave.dk.
Force Majeure
I tilfælde af force majeure, er Drømmehave berettiget til at udskyde, eller annullere en ordres effektuering. Køberen kan hverken i tilfælde af at ordren udskydes eller annulleres, kræve skadeserstatning eller fremsætte krav mod Drømmehave.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til Drømmehave (Bent Vangsøe Natursten A/S), Fynsvej 8, 5500 Middelfart, info@droemmehave.dk
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato
(*) Det ikke relevante udstreges/slettes
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23/01/2025.